Casca Bicicleta Troy Lee Designs A1 MIPS Classic Black Red 2020
Perfectiunea tehnica si frumusetea designului au fost
lucrurile pe care le-au avut in minte cei de la Troy Lee Designs cand s-au gandit
sa aduca pe piata aceasta noua casca A1.
Dupa doi ani de studiu „in spatele usilor
închise”, noua casca A1 iese in sfarsit la rampa pentru a celebra revenirea
brandului Troy Lee Designs pe scena de enduro trail. Nu ca TLD ar fi parasit cu
adevarat vreodata aceasta scena, insa considerand succesul castilor full face
din seriile D2 si D3, a devenit indreptatita intrebarea „De ce Troy a amanat
mai bine de un deceniu sa scoata o casca open-face pentru mtb?” Si iata ca in
sfarsit, in stilul sau clasic deja, Troy Lee cand se hotaraste sa apese pe tragaci,
nimereste fix la tinta! Casca A1 abunda in grafica uluitoare şi are un profil
distinctiv, asigurandu-l pe cel care o poarta ca sigur nu va trece neobservat
printre riderii din esalonul superior. Troy Lee a fost personal prezent la
lansarea modelului A1, care a avut loc în 2013 la magazinul TLD din Laguna
Beach, California, unde rideri precum Cam Zink, Brandon Semenuk, Eliot Jackson,
Leigh Donovan si regele suveran al downhill-ului, Aaron Gwin, au fost printre
primii care avut ocazia sa testeze noua aparitie.
Recent Troy Lee a desenat o linie de echipament
inspirat din moto si numit dupa Steve McQueen, si care a fost prezentat impreuna
cu o casca open face cu tenta retro. Unii sunt de parere ca acesta a fost un
exercitiu reusit care a dus apoi la lansarea in productie a lui A1 si care i-a
si împrumutat acesteia stilul. Fie ca e adevarat sau nu, casca de mountainbike
A1 de la Troy Lee Designs pare ca face parte din aceeasi poveste, cu un profil rotunjit
si aerodinamic, coborand cu protectia in jos catre ceafa si mulandu-se
ferm pe frunte. Cozorocul arata si el in stilul moto – full size si fixat cu suruburi
in elemente metalice prinse in carcasa. In fata sase gauri de admisie a aerului
canalizeaza aerul pentru racorire, iar in interior o dublura dintr-o singura
piesa, captusita cu material care îndeparteaza umezeala, înconjoara confortabil
capul. Alte sase gauri de evacuare elibereaza in spate aerul incalzit si, de
asemenea, nu lipseste „aripioara” superioara caracteristica designului TLD.
Casca A1 îndeplineste standardele CE EN si CPSC
si este disponibila in trei marimi: XS/S, M/L si XL/XXL.
Primele doua modele lansate sunt auriu metalizat
si argintiu cu negru, ambele cu elemente grafice protejate de un strat
transparent acoperitor.
Greutatea pentru masura M/L este de 340 grame fara
cozoroc, fiind foarte usoara in comparaţie cu alte casti de enduro. Casca A1
vine de asemenea cu un sticker med-alert, un set de stickere TLD si saculet de
transport ventilat.
Cozorocul full-size dispune de suruburi
anodizate pentru ajustarea unghiului. Forma aerisirilor se integreaza perfect
cu forma rotunjita a castii.
Michael David, personajul principal in dezvoltarea
lui A1, spune ca planul initial era sa modifice casca TLD de freestyle
inspirata din skating pentru a functiona la Am / Trail. După o serie de
modificari, incluzand şi decuparea unor canale de ventilatie enorme, conceptul
a fost rapid abandonat si echipa de la design a luat-o absolut de la zero. Ce a
rezultat e un design inspirat mai degraba din zona moto, cu spuma EPS
(polistiren expandat) a carcasei Intrepatrunsa, in timpul procesului de
inmolding, cu straifuri din fibra de sticla pentru ranforsare. Protectia
extinsa de la spate si zona frontala a fost evident imprumutate din designul moto
TLD pentru a maximiza protectia la impact. Carcasa exterioara e injectata impreuna
cu spuma soc-absorbanta EPS si –lucru deloc la indemana – plasticul
exterior „imbraca” spuma peste margini inclusiv in zona ventilatiilor pentru un
plus de durabilitate si un look mai elegant.
Grafica este specifica TLD – In definitiv, Troy
si-a inceput cariera inca de copil ajutandu-si tatal la atelierul acestuia de pictura
si grafica personalizata. Pentru o definitivare a look-ului, stickere
ultra-subtiri au fost aplicate pe carcasa castii A1 si acoperite apoi cu un
strat protector transparent. Aceasta metoda este adesea folosita la castile
moto, insa la castile pentru ciclism constituie ceva nou, motiv pentru care cei
de la Troy Lee Designs au stat o vreme in fabrica special pentru a ii invata pe
lucratori aceasta tehnica la standardele impuse de renumele brandului. Daca va
treceti usor degetele peste grafica, veti avea senzatia că ea e pictata pe
casca A1.
O privire in interiorul castii ne dezvaluie cat
de adanca este in comparatie cu una de cross-country. Modelul de bucla de
închidere se regaseste doar la TLD, iar ajustarea pe circumferinta, pe cat de simpla
pe atat de eficienta, nu permite castii sa alunece in nicio directie. Asamblati
într-o singura piesa, buretii interiori termoformati sunt lavabili si foarte
confortabili.
Fixarea ferma este cheia unei casti bune, si cum
A1 e facuta sa se aseze pe conturul zonei frontale, putin probabil sa avem
parte de „voblaj”. Dublura interioara a castii atinge soft capul în mai multe
zone şi poziţia joasă a prinderii pe circumferinţă fixează ferm şi confortabil.
Împreună aceste doua sisteme impiedica orice miscare nedorita a castii la
riding. La fel de importanta este la casca A1 si posibilitatea ajustarii pe inăltime
a benzii de circumferintă, cu trei pozitii diferite, care ii permite
utilizatorului sa seteze unghiul dintre casca si frunte. Mai mult, casca Troy Lee
Designs A1 poate fi purtata si cu ochelari tip goggle pentru ca deschiderea
permite asezarea unor astfel de ochelari pe conturul ei.
Pregatirea pentru riding a castii A1: Sa iti asezi
prima oara casca A1 pe cap e o experienta chiar unica: aluneca cu o senzatie ca
de casca moto, imbracandu-ti capul de jur imprejur si simti exact momentul in
care se aseaza la locul potrivit. Îti reglezi bucla de barbie sa se inchida
ferm. Iti alegi unghiul castii într-una dintre cele trei pozitii, pe care o simti
ca fiind mai potrivita. Cozorocul e si el „tunabil” in limitele generoase de
+/- 25 mm. Dupa aceste reglaje de baza, o simpla rotire a butonului din spate
pentru ajustarea circumferintei e tot ce iti mai trebuie ca sa uiti ca tocmai ti-ai
pus o super-eleganta casca stralucind in soare, si te avanti hotarat in traseu.
Cele 16 aerisiri generoase, cozorocul cu canale
de dirijare a aerului si grafica dinamica dau capului un aer cool, la propriu si
la figurat. Aerodinamica acestei casti A1 a fost conceputa pentru a se potrivi
oricarui tip de ciclism, fie el de road sau off-road. Asa ca ori ca suntem
pasionati de all mountain si dirt, ori ca suntem rideri de cross-country, A1 e
special creata pentru noi si de dragul sportului pe care ni l-am ales.
Caracteristici:
- Carcasa din policarbonat
- Cozoroc din polipropilena, cu mare rezistenta
la impact, ajustabil in limitele generoase de +/- 25 mm
- Cozoroc cu canale reliefate pentru eficienta
maxima de aerisire
- Interior cu canale de aerisire pronuntate,
pentru ventilare directa
- Interior soc-absorbant din spuma EPS ranforsat
cu fibra de sticla, cu tehnologie in-mold (co-molded)
- Bureti interiori comfortabili, nanowick
(material pentru indepartarea umezelii + CoolMax)
- Sistemul de ventilatie, unic si complex,
utilizeaza suprafete diferite, presiuni si volume de aer (care intra si ies)
circuland prin 6 prize de admisie cu corespondent in 6 guri de evacuare, si 4
aerisiri multi-directionale.
- Sistemul de fixare pe circumferinta permite
pozitionarea castii în 3 unghiuri diferite fata-spate
- Reglaj cu rotita
- Vine cu un sticker med-alert, un set de stickere
TLD si saculet de transport ventilat
Marimi:
XS 50-54 cm
SM 54-56 cm
M / L 57-59 cm
XL / XXL 60-62 cm